رواية رغبة الانتقام الفصل الثامن 8 بقلم فريدة احمد
رنا... انا حامل. حامل في إبنك ياعاصي
عاصي بصدمة.... انتي بتقولي ايه
رنا.... بقول اللي سمعته.. انت لازم تتجوزني والا هتفضح
عاصي بسخرية... ااه. قولي بقا كده.. جاية تعملي عليا الفيلم ده علشان اتجوزك
مسكها من شعرها فجأة وقال... اسمعي ياروح امك. انتي تنسي خالص اني ممكن اتجوزك لانو مش هيحصل. سامعة
رنا بوجع من مسكته... انا مش بكذب عليك. انا فعلا حامل
عاصي بغضب وهو لسه ماسك شعرها... وانا مالي بحملك. ماتروحي تشوفي غلطي مع مين
وهو بيزقها راسها خبطت في ازاز العربية
وبغضب.... انزليي ومشوفش وشك تاني. واظن انا محذرك
رنا بدموع... اسمعني بس ياعاصي.. انا والله حامل منك
عاصي بغضب... انتي جاية ترمي بلاكي عليا ياروح امك.. ما تروحي تشوفي غلطي مع مين يازبا،، لة يابنت الكـ لب. انا مالي بيكي
رنا... علشان انت ابو اللي في بطني
هزت راسها وقالت ... انا فعلا حامل منك انت . محدش لمسني غيرك. اللي في بطني دا ابنك. صدقني
عاصي... وحتي لو ابني هتنزليه لاني استحالة اتجوزك يارنا.
رنا... لا طبعا مش هنزله
عاصي... يبقي اخبطي راسك في الحيط. انا معرفش عنك حاجة ولا شوفتك قبل كده
وهو بيشغل العربية... انزلي يلا
رنا مسكت ايده... عاصي ارجوك اسمعني.. دي سمعتي
عاصي ضحك وبسخرية ... سمعتك.. سمعتك ايه.. هو انتي بتخافي علي سمعتك. انتي لو بتخافي علي سمعتك مكنتيش تفرطي في شرفك
رنا... هو انت للدرجادي شايفني زبا،، لة
عاصي... واوسـ خ.. وموضوع حملك ده مش داخل عليا
رنا علطول... تعالي روح معايا اكشف واتاكد بنفسك.. اقسم بالله انا حامل بجد
عاصي... وحتي لو حامل فعلا اضمن منين انو مني
رنا بغضب ... اللي في بطني ابنك. وانا متاكده لان محدش لمسني غيرك
وكملت بتهديد... ولو متجوزتنيش ياعاصي. انا هروح لابوك وياسين واحكيلهم علي كل حاجة. وساعتها هتتجوزني غصب عنك.
عاصي... لو عقلك وزك تعملي كده هتبقي لعبتي في عداد عمرك. ودا مش لاني خايف منك لا دا علشان بتفكري تتحديني وانا اللي يفكر يتحداني ادهسه برجلي
كمل وقال... وبعدين دا علي اساس ايه هتروحي تقولي.علي اساس اني اغتصـ بتك مثلا.. دانتي حتي اللي رميتي نفسك عليا. يعني انا مجتلكيش. يابت دا انتي الز، بالة انضف منك. دا انتي جيتيلي برجليكي شقتي وعرضتي نفسك عليا. انتي الرخص بذاته.. اسمعي انتي هتختفي من حياتي سامعة. لاني اقسم بالله لوشوفتك في طريقي تاني ماهرحمك.. يلاا انزلي
وفتح العربية... يلاااا
رنا بصتله بكره وغل ونزلت
وبمحرد مانزلت طلع هو بالعربية
وهي فضلت مكانها وهي في نفسها بتقول... ماشي ياعاصي هتشوف انا هعمل ايه
وهي بتتوعدلو
........
مساءا
في اوضة ياسين وليلي
ليلي خارجة من الحمام وهي لافة فوطة علي جسمها بعد ما اخدت شاور بترفع وشها لاقت ياسين داخل وهو بيتكلم في التليفون
ياسين اول ماشافها كده تنح فيها. كان شكلها مغري جدا شعرها المبلول وجس، مها المنحوت اللي مفهوش غلطة
ياسين بلع ريقة برغبة
لكن علطول فاق لنفسه وعلطول شال عينه من عليها وهو بيحاول يتجاهلها وكمل المكالمة
هي كمان دخلت تلبس بإحراج
وبعد دقايق خرجت من اوضة اللبس بعد مالبست لاقيته
بيجهز بينام علي الكنبة
ليلي.... احم. انت ممكن تنام علي سريرك وهنام انا علي الكنبة عادي
ياسين... اشمعنا يعني ايه اللي جد النهاردة
ليلي... يعني. علشان محسسش اني مضيقاك في اوضتك وواخدة سريرك
مردش ياسين وبعد ما نام علي الكنبة قال.. اقفلي النور ونامي
ليلي اتنهدت وراحت تنام علي السرير
..
تاني يوم
قام ياسين لبس ونزل راح شركته وليلي كمان راحت الشركة ودا اول يوم تنزله الشغل بعد الجواز
...
مساء
عاصي رجع من برا لقي والده وولدته
عاصي... مساء الخير
شريف باباه وشادية مامته... مساء الخير
عاصي لسه هيطلع
شادية... مش هتتعشا ياعاصي
عاصي.. لا. انا محتاج انام
ولسه هيطلع
شادية... طب ياحبيبي. اتعشا وبعدين اطلع نام. عشان خاطري
عاصي اتنهد وقعد
شريف... عملت ايه في المقابلة بتاعت النهاردة
عاصي... مضينا العقود و كلو تمام يابابا
شويه وياسين وليلي دخلو
قربو سلمو عليهم
ولسه ليلي هتقعد ياسين اللي لسه واقف جمبها بصلها وبصوت واطي قالها ... اطلعي فوق
ليلي باستغراب.. ليه
ياسين.... سمعتي يلا
ليلي فهمت انو مش عاوزها تقعد في قعدة عاصي
وراحت طلعت علطول
شادية بصت علي ليلي اللي طلعت بهدوء وقالت... هي ليلي طلعت ليه احنا مش هنتعشا مع بعض
ياسين... ابقي ابعتي العشا فوق ياماما
وباسها علي راسها وراح يطلع هو كمان وهو بيقول... تصبحو علي خير
...............
تاني يوم
رنا راحت ل عاصي الشركة
عاصي اول ما شافها مسح علي وشه بغضب وقبل مايتكلم
قربت رنا عليه وقالت.. لو محليتش المصيبة اللي انا فيها دلوقتي. اقسم بالله هطلع علي مكتب باباك اللي جمبك ده وهقولة اني حامل في حفيده وعليا وعلي اعدائي
عاصي وهو بيحاول يهدي نفسه مسكها من ايدها وقال... تعالي
رنا... انت واخدني علي فين
عاصي... مش عاوزة تحلي المصيبة. انا هحلهالك
ونزل بيها من الشركة وزقها في العربية وطلع علي المستشفى
رنا... ممكن تفهمني انت موديني علي فين
عاصي مردش وهو سايق بغضب
بعد وقت قليل وقف قدام المستشفى ولف الناحية التانية فتح العربية وشدها من ايدها
رنا برعب... انت جايبني هنا ليه
عاصي... خايفة من ايه هاطمن علي البيبي بس.يلا
وخدها وطلع المستشفى
يتبع....
#رغبة_الانتقام
#البارت_الثامن
#بقلم_فريدة_احمد